Kwalifikacje

Obszary pomocy

  • Rozwój umiejętności społecznych u dzieci i młodzieży cierpiących z powodu zaburzeń emocji i zachowania, mającymi trudności z przestrzeganiem norm społecznych.

  • Trudności z adaptacją do nowych sytuacji związanych z zaburzeniami lękowymi, afektywnymi lub zaburzeniami neuroatypowymi (spektrum autyzmu, ADHD).

  • Problemy z nawiązywaniem nowych relacji.

Kursy i szkolenia

  • Wykorzystanie elementów programowania, sztucznej inteligencji oraz gier symulacyjnych i komputerowych na zajęciach szkolnych
  • Wykorzystanie elementów programowania, sztucznej inteligencji oraz gier symulacyjnych i komputerowych na zajęciach szkolnych

  • Legoterapia Play Included, kurs organizowany przez Cambridge Uniwersity II stopień

  • Legoterapia Play Included, kurs organizowany przez Cambridge Uniwersity I stopień

  • Bajkoterapia, szkolenie Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu

  • Hortiterapia, szkolenie Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu

  • Warsztaty Terapii zajęciowej, szkolenie Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu

  • Fundacja Synapsis Autyzm bez Lęku konferencja szkoleniowa

  • Lider Plus Prowadzenie Treningu Umiejętności Społecznych

  • Fundacja Synapsis Drogi i Mosty, konferencja szkoleniowa

  • NSPPP Synapsis Narzędzie M-CHAT-R/F praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka

  • Ruch rozwijający W. Sherborne II stopień

  • Maltańskie Centrum Pomocy Niepełnosprawnym i rodzinom - Niederektywne Formy Terapii Dziecka z autyzmem

  • Klinika Psychiatrii w Tworkach Moc Arteterapii

  • Fundacja Synapsis Mamo, tato, czy mam autyzm? Szkolenie dotyczące wczesnego wykrywania autyzmu

  • Fundacja Synapsis Osoby z zespołem Aspergera – Świat Emocji Konferencja szkoleniowa

  • Centrum Terapii Egeo Diagnoza i ocena funkcjonowania dziecka z deficytami rozwoju do 12 roku życia w oparciu o test PEP-R

  • Fundacja Synapsis Autyzm. Interakcje, Porozumienie, dialog. Konferencja szkoleniowa

  • Fundacja Promyk Słońca Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne I stopień

  • Towarzystwo Autyzmu w Toruniu, szkolenie przeprowadzone przez prof. Zbigniewa Szota – Metoda Stymulowanych Seryjnych Powtórzeń

  • Towarzystwo Autyzmu w Toruniu - warsztaty Jak Dziecko Autystyczne Postrzega Świat

Wykształcenie

  • Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego w Przemyślu: Artetarapia – studia podyplomowe

  • Akademia Kujawsko-Pomorska w Bydgoszczy: Przygotowanie pedagogiczne – studia podyplomowe

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu: Historia Sztuki – studia jednolite magisterskie, dzienne

Joanna Jabłońska

Jedną z najważniejszych wartości, która przyświeca mi w mojej pracy jest budowanie relacji opartych na zaufaniu i empatii. Moim celem jest wspieranie dzieci i młodzieży w nauce budowania zdrowych relacji zarówno z dorosłymi, jak i rówieśnikami. Wierzę, że prawdziwa, głęboka relacja z innymi nie wymaga zmieniania się ani dostosowywania, lecz opiera się na wzajemnym zrozumieniu, empatii i akceptacji.

 

W mojej praktyce unikam stosowania ocen czy nagród. Zamiast tego, staram się tworzyć atmosferę pełną współpracy i zrozumienia, gdzie każdy uczestnik może czuć się akceptowany i doceniany. Łączę różnorodne, przyjemne aktywności, które są równie satysfakcjonujące dla uczestników, jak i dla mnie, aby wspólnie spędzony czas był wartościowy i inspirujący.

 

W ramach arteterapii kładę duży nacisk na wyrażanie emocji oraz nazywanie ich. Jednocześnie staram się też wprowadzać elementy relaksu i wyciszenia, aby umożliwić uczestnikom odkrywanie własnych uczuć w spokojnej atmosferze. Tworzenie za pomocą różnych technik, takich jak praca z klockami LEGO®, nie tylko dostarcza radości z tworzenia, ale także wspomaga rozwój umiejętności społecznych niezbędnych do funkcjonowania w społeczeństwie.

 

Podczas moich zajęć zachęcam do budowania relacji opartych na współpracy i zrozumieniu, co sprzyja rozwojowi umiejętności interpersonalnych oraz wzmacnia poczucie przynależności i akceptacji.