Kwalifikacje
Obszary pomocy
Rozwój umiejętności społecznych u dzieci i młodzieży cierpiących z powodu zaburzeń emocji i zachowania, mającymi trudności z przestrzeganiem norm społecznych.
Trudności z adaptacją do nowych sytuacji związanych z zaburzeniami lękowymi, afektywnymi lub zaburzeniami neuroatypowymi (spektrum autyzmu, ADHD).
Problemy z nawiązywaniem nowych relacji.
Kursy i szkolenia
Wykorzystanie elementów programowania, sztucznej inteligencji oraz gier symulacyjnych i komputerowych na zajęciach szkolnych
Legoterapia Play Included, kurs organizowany przez Cambridge Uniwersity II stopień
Legoterapia Play Included, kurs organizowany przez Cambridge Uniwersity I stopień
Bajkoterapia, szkolenie Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu
Hortiterapia, szkolenie Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu
Warsztaty Terapii zajęciowej, szkolenie Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu
Fundacja Synapsis Autyzm bez Lęku konferencja szkoleniowa
Lider Plus Prowadzenie Treningu Umiejętności Społecznych
Fundacja Synapsis Drogi i Mosty, konferencja szkoleniowa
NSPPP Synapsis Narzędzie M-CHAT-R/F praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
Ruch rozwijający W. Sherborne II stopień
Maltańskie Centrum Pomocy Niepełnosprawnym i rodzinom - Niederektywne Formy Terapii Dziecka z autyzmem
Klinika Psychiatrii w Tworkach Moc Arteterapii
Fundacja Synapsis Mamo, tato, czy mam autyzm? Szkolenie dotyczące wczesnego wykrywania autyzmu
Fundacja Synapsis Osoby z zespołem Aspergera – Świat Emocji Konferencja szkoleniowa
Centrum Terapii Egeo Diagnoza i ocena funkcjonowania dziecka z deficytami rozwoju do 12 roku życia w oparciu o test PEP-R
Fundacja Synapsis Autyzm. Interakcje, Porozumienie, dialog. Konferencja szkoleniowa
Fundacja Promyk Słońca Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne I stopień
Towarzystwo Autyzmu w Toruniu, szkolenie przeprowadzone przez prof. Zbigniewa Szota – Metoda Stymulowanych Seryjnych Powtórzeń
Towarzystwo Autyzmu w Toruniu - warsztaty Jak Dziecko Autystyczne Postrzega Świat
Wykształcenie
Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego w Przemyślu: Artetarapia – studia podyplomowe
Akademia Kujawsko-Pomorska w Bydgoszczy: Przygotowanie pedagogiczne – studia podyplomowe
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu: Historia Sztuki – studia jednolite magisterskie, dzienne
Joanna Jabłońska
Jedną z najważniejszych wartości, która przyświeca mi w mojej pracy jest budowanie relacji opartych na zaufaniu i empatii. Moim celem jest wspieranie dzieci i młodzieży w nauce budowania zdrowych relacji zarówno z dorosłymi, jak i rówieśnikami. Wierzę, że prawdziwa, głęboka relacja z innymi nie wymaga zmieniania się ani dostosowywania, lecz opiera się na wzajemnym zrozumieniu, empatii i akceptacji.
W mojej praktyce unikam stosowania ocen czy nagród. Zamiast tego, staram się tworzyć atmosferę pełną współpracy i zrozumienia, gdzie każdy uczestnik może czuć się akceptowany i doceniany. Łączę różnorodne, przyjemne aktywności, które są równie satysfakcjonujące dla uczestników, jak i dla mnie, aby wspólnie spędzony czas był wartościowy i inspirujący.
W ramach arteterapii kładę duży nacisk na wyrażanie emocji oraz nazywanie ich. Jednocześnie staram się też wprowadzać elementy relaksu i wyciszenia, aby umożliwić uczestnikom odkrywanie własnych uczuć w spokojnej atmosferze. Tworzenie za pomocą różnych technik, takich jak praca z klockami LEGO®, nie tylko dostarcza radości z tworzenia, ale także wspomaga rozwój umiejętności społecznych niezbędnych do funkcjonowania w społeczeństwie.
Podczas moich zajęć zachęcam do budowania relacji opartych na współpracy i zrozumieniu, co sprzyja rozwojowi umiejętności interpersonalnych oraz wzmacnia poczucie przynależności i akceptacji.