Kwalifikacje

Alicja Gajewska

Z wykształcenia jestem psycholożką – z pasji, serca i codziennych wyborów także. Ukończyłam studia magisterskie na kierunku psychologia o specjalności psychologia zdrowia na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu. Od lat towarzyszę dzieciom i młodzieży w ich emocjonalnych podróżach – wspieram, słucham i staram się być obok, kiedy potrzebują zrozumienia, akceptacji albo po prostu przestrzeni do bycia sobą.

 

Swoje doświadczenie zdobywałam w przedszkolach, żłobkach oraz placówkach terapeutycznych, m.in. wspierając zespoły w prowadzeniu zajęć grupowych i przygotowywaniu materiałów edukacyjnych i terapeutycznych. Posiadam szerokie przygotowanie merytoryczne – ukończyłam kilkanaście specjalistycznych szkoleń, m.in. z terapii lęku, Treningu Umiejętności Społecznych (TUS), interwencji kryzysowej, biblioterapii, pracy z dzieckiem w sytuacji rozwodu czy diagnozy zaburzeń neurorozwojowych.

 

W pracy kieruję się empatią, uważnością i autentycznym zaangażowaniem. Każde dziecko traktuję indywidualnie – nie przez pryzmat diagnozy czy trudności, ale jako młodego człowieka, który ma prawo czuć, myśleć i rozwijać się po swojemu. Lubię wykorzystywać elementy bajkoterapii, mindfulness i gry terapeutyczne, bo wierzę, że relacja i dobra zabawa potrafią być początkiem realnej zmiany.

 

Poza gabinetem jestem typowym molem książkowym – czytam wszystko, co wpadnie mi w ręce, od literatury pięknej, przez psychologiczne reportaże, aż po książki popularnonaukowe i dziecięce. Kocham ten moment, kiedy nowa książka wciąga mnie bez reszty. Bliskie są mi też taniec, podróże i pielęgnowanie zieleni – wszystko, co pozwala się zatrzymać i złapać oddech.

Obszary pomocy

  • Zaburzenia lękowe 

  • Zaburzenia nastroju 

  • Trudności emocjonalne 

  • Trudności społeczne 

  • Wsparcie dzieci w sytuacjach okołorozwodowych i adaptacyjnych 

  • Zaburzenia neurorozwojowe 

  • Niskie poczucie własnej wartości 

Kursy i szkolenia

  • Trener TZA (Trening Zastępowania Agresji) dla dzieci i młodzieży – PsychoMedic.pl

  • Trener TUS (Trening Umiejętności Społecznych) – stopień I i II – EDUKA CENTER

  • Pułapki i wyzwania w diagnozie zaburzeń neurorozwojowych u dzieci. Praktyczna analiza przypadków – PsychoMedic.pl

  • Zespół Aspergera w odniesieniu do spektrum zaburzeń autystycznych – diagnoza i terapia – Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu

  • Psychologia dziecka – Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu

  • Biblioterapia i bajkoterapia – Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu

  • Gry i zabawy terapeutyczne w pracy z dziećmi i dorosłymi – Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu

  • Mindfulness w pracy z dziećmi – Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu

  • Terapia zajęciowa – Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu

  • Integracja sensoryczna jako metoda pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym – Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu

  • Dziecko w sytuacji rozwodu i rozstania rodziców – Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu

  • Interwencja kryzysowa w pracy z dorosłymi, dziećmi i młodzieżą – PsychoMedic.pl

  • Terapia lęku u dzieci i młodzieży – podejście poznawczo-behawioralne – Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu

  • Zaburzenia lękowe u dzieci i młodzieży – Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu

Wykształcenie

  • Uniwersytet WSB Merito w Toruniu, Psychologia - studia magisterskie stacjonarne, specjalność: psychologia zdrowia