Kwalifikacje
Alicja Gajewska
Z wykształcenia jestem psycholożką – z pasji, serca i codziennych wyborów także. Ukończyłam studia magisterskie na kierunku psychologia o specjalności psychologia zdrowia na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu. Od lat towarzyszę dzieciom i młodzieży w ich emocjonalnych podróżach – wspieram, słucham i staram się być obok, kiedy potrzebują zrozumienia, akceptacji albo po prostu przestrzeni do bycia sobą.
Swoje doświadczenie zdobywałam w przedszkolach, żłobkach oraz placówkach terapeutycznych, m.in. wspierając zespoły w prowadzeniu zajęć grupowych i przygotowywaniu materiałów edukacyjnych i terapeutycznych. Posiadam szerokie przygotowanie merytoryczne – ukończyłam kilkanaście specjalistycznych szkoleń, m.in. z terapii lęku, Treningu Umiejętności Społecznych (TUS), interwencji kryzysowej, biblioterapii, pracy z dzieckiem w sytuacji rozwodu czy diagnozy zaburzeń neurorozwojowych.
W pracy kieruję się empatią, uważnością i autentycznym zaangażowaniem. Każde dziecko traktuję indywidualnie – nie przez pryzmat diagnozy czy trudności, ale jako młodego człowieka, który ma prawo czuć, myśleć i rozwijać się po swojemu. Lubię wykorzystywać elementy bajkoterapii, mindfulness i gry terapeutyczne, bo wierzę, że relacja i dobra zabawa potrafią być początkiem realnej zmiany.
Poza gabinetem jestem typowym molem książkowym – czytam wszystko, co wpadnie mi w ręce, od literatury pięknej, przez psychologiczne reportaże, aż po książki popularnonaukowe i dziecięce. Kocham ten moment, kiedy nowa książka wciąga mnie bez reszty. Bliskie są mi też taniec, podróże i pielęgnowanie zieleni – wszystko, co pozwala się zatrzymać i złapać oddech.
Obszary pomocy
Zaburzenia lękowe
Zaburzenia nastroju
Trudności emocjonalne
Trudności społeczne
Wsparcie dzieci w sytuacjach okołorozwodowych i adaptacyjnych
Zaburzenia neurorozwojowe
Niskie poczucie własnej wartości
Kursy i szkolenia
Trener TZA (Trening Zastępowania Agresji) dla dzieci i młodzieży – PsychoMedic.pl
Trener TUS (Trening Umiejętności Społecznych) – stopień I i II – EDUKA CENTER
Pułapki i wyzwania w diagnozie zaburzeń neurorozwojowych u dzieci. Praktyczna analiza przypadków – PsychoMedic.pl
Zespół Aspergera w odniesieniu do spektrum zaburzeń autystycznych – diagnoza i terapia – Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu
Psychologia dziecka – Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu
Biblioterapia i bajkoterapia – Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu
Gry i zabawy terapeutyczne w pracy z dziećmi i dorosłymi – Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu
Mindfulness w pracy z dziećmi – Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu
Terapia zajęciowa – Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu
Integracja sensoryczna jako metoda pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym – Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu
Dziecko w sytuacji rozwodu i rozstania rodziców – Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu
Interwencja kryzysowa w pracy z dorosłymi, dziećmi i młodzieżą – PsychoMedic.pl
Terapia lęku u dzieci i młodzieży – podejście poznawczo-behawioralne – Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu
Zaburzenia lękowe u dzieci i młodzieży – Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu
Wykształcenie
Uniwersytet WSB Merito w Toruniu, Psychologia - studia magisterskie stacjonarne, specjalność: psychologia zdrowia