Kwalifikacje

Obszary pomocy

  • Spektrum autyzmu

  • Afazja

  • Dysartria

  • Dysfagia

  • Dyspraksja i zaburzenia kinestezji artykulacyjnej

  • Demencja

  • Motoryczne trudności w jedzeniu

  • Dyslalia – zaburzenia artykulacji głosek

  • Niedokształcenie mowy

  • Opóźniony rozwój mowy

  • Trudności motoryczne wynikające z dysfunkcji anatomicznych (skrócenie wędzidełka podjęzykowego, wady zgryzu, rozszczep podniebienia, infantylny wzorzec połykania, obniżone/niesymetryczne napięcie mięśniowe w obrębie narządów jamy ustnej)

Kursy i szkolenia

  • Trudności w jedzeniu z perspektywy potencjalnie traumatycznego doświadczenia
  • Growth trough Play System st. II
  • Growth trough Play System st. I
  • The Basics of HANDLE for neurodevelopmental disorders
  • Introducing to HANDLE
  • Pokochaj Autyzm Online
  • Mowa czy rozmowa? Aktywności kształtujące komunikację werbalną
  • Relacyjne spojrzenie na spektrum autyzmu, Elastyczność – ogromne wyzwanie osób w spektrum autyzmu, Uderzanie, płacz, krzyk – najważniejsze strategie wspierania osób w spektrum - cykl spotkań z A. Borowikiem
  • Elektrostymulacja w logopedii
  • Neurorehabilitacja w logopedii
  • Masaż logopedyczny od podstaw – podejście praktyczne (moduł II)
  • Narzędzie M-CHAT-R/F praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
  • TRALALA! Mówię JA! Echolalia: Czy można z niej skorzystać?
  • Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii zgodnie z podejściem Esther de Ru
  • Staw skroniowo – żuchwowy okiem logopedy
  • Terapia logopedyczna dziecka z głęboką NI
  • Ruchy lateralne języka w aspekcie procesu żucia – trening karmienia w wymiarze motorycznym
  • Masaż logopedyczny od postaw – podejście praktyczne (moduł I)
  • Attention Autism
  • Wspomaganie rozwoju mowy i komunikacji z wykorzystaniem elementów metody werbo – tonalnej
  • Logorytmika – metoda wspomagająca motorykę, słuch i mowę dziecka
  • Wprowadzenie do treningu karmienia i jedzenia
  • Trening umiejętności społecznych
     

Wykształcenie

  • Uniwersytet Gdański: Podyplomowe Studia Neurologopedyczne
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu: Pedagogika – studia magisterskie, specjalność: logopedia

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu: Pedagogika specjalna – studia licencjackie, specjalność: terapia logopedyczna

Agnieszka Krause

Jestem neurologopedą oraz terapeutą metody Growth through Play System. W pracy neurologopedycznej zajmuje się diagnozowaniem i prowadzeniem terapii dzieci i dorosłych  trudnościami o różnym podłożu – neurologicznym, anatomicznym, funkcjonalnym, społeczno - komunikacyjnym. Cenię indywidualne, oparte na relacji podejście do pacjenta, a także interpretowanie jego trudności holistycznie – z uwzględnieniem wszystkich potencjalnych czynników. Praca z drugim człowiekiem jest moją pasją, dlatego nieustannie poszerzam swoją wiedzę na licznych kursach, szkoleniach oraz poprzez pozostawanie na bieżąco z literaturą logopedyczną, psychologiczną i okołomedyczną. Metoda Growth though Play System służy mi przede wszystkim do wspierania rozwoju osób w spektrum autyzmu, a dzięki jej specyfice pozwala mi być w prowadzonej terapii uważną na potrzeby z zakresu samoregulacji, komunikacji i sfery psychoemocjonalnej. 

 

Prywatnie właścicielka uroczego, rudego kundelka i mól książkowy. Entuzjastka długich spacerów, cieplejszych pór roku, jezior oraz uciekania od miejskiego zgiełku na łono natury.