Kwalifikacje

Obszary pomocy

  • Dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym

    • Wspieranie rozwoju emocjonalnego i społecznego

    • Praca nad trudnościami w regulacji emocji

    • Terapia dla dzieci z ADHD, autyzme (ASD) i innymi wyzwaniami neurorozwojowymi

    • Wsparcie w radzeniu sobie z lękiem i trudnościami adaptacyjnymi

    • Pomoc w budowaniu pewności siebie i rozwijaniu umiejętności społecznych

  • Dorośli neuroróżnorodni

    • Diagnoza i wsparcie osób z ADHD i autyzmem (ASD)

    • Praca nad organizacją czasu, zarządzaniem zadaniami i motywacją

    • Wsparcie w radzeniu sobie z emocjami i stresem

    • Budowanie strategii wzmacniających mocne strony i radzenie sobie z wyzwaniami

    • Pomoc w rozwijaniu relacji i poprawie komunikacji interpersonalnej

  • Osoby w okresie okołoporodowy

    • Wsparcie emocjonalne dla kobiet, mężczyzn i par razem w ciąży i po porodzie

    • Radzenie sobie z trudnościami okołoporodowymi (baby blues, depresja poporodowa, mania i psychoza poporodowa)

    • Pomoc w budowaniu więzi z dzieckiem

    • Praca z rodzicami nad adaptacją do nowej roli

    • Wsparcie w przypadku straty ciąży

    • Wsparcie w staraniach o ciążę i kryzysie niepłodności

    • Praca nad traumą porodową i okołoporodową

 

Kursy i szkolenia

  • Psychologiczne aspekty czasu okołoporodowego.

  • Wsparcie w kryzysach okołoporodowych.

  • Doświadczenie aborcji i terminacji ciąży. Perspektywa psychologiczna.

  • "Baby Blues". Depresja poporodowa. Strata okołoporodowa.

  • Odstawienie od piersi z perspektywy psychologicznej.

  • Depresja poporodowa - jak może pomóc terapia poznawczo-behawioralna.

  • Jak pracować z osobami, które doświadczyły okołoporodowej starty dziecka.

  • Jak pracować z pacjentami z problemem niepłodności.

  • Trauma porodowa. Perspektywa psychologiczna.

  • Diagnoza ADHD u dorosłych. Wykorzystanie DIVA-5, MOXO, CVLT i różnicowanie z innymi zaburzeniami.

  • ”Męskie” i “Kobiece” ADHD. Diagnoza i terapia dorosłych zgodna z najnowszymi wytycznymi.

  • Jak pracować z pacjentkami z depresją okołoporodową.

  • Przeprowadzenie diagnozy psychologicznej ADHD osób dorosłych z wykorzystaniem DIVA-5.

  • Jak być skutecznym terapeutą dla dorosłych pacjentów z ADHD.

  • ADHD u osób dorosłych - diagnoza różnicowa i oddziaływania terapeutyczne.

  • Jak prowadzić terapię par i związków nienormatywnych (jednopłciowych, poliamorycznych, osób niebinarnych i transpłciowych)?

  • ADHD, CHAD, a może borderline? Wskazówki do diagnozy różnicowej.

Wykształcenie

  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Studia magisterskie, kierunek: psychologia,
  • Dolnośląskie Centrum Psychoterapii, Studium Terapii Par
  • Uniwersytet SWPS, Pomoc psychologiczna, wsparcie dla par i kobiet w ciąży oraz po porodzie,

  • Szkoła Doktorska Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, dziedzina: psychologia,

Maja Rosińska

 

Psycholog, doktorantka na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, wykładowczyni akademicka, szkoleniowiec. Ukończone studia psychologiczne w specjalności "wspomaganie rozwoju" przygotowały ją do pracy z osobami na różnym etapie życia - od maleńkości po wiek dojrzały.

 

W Zakątku pracuje przede wszystkim z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz dorosłymi neuroróżnorodnymi i tymi w okresie okołoporodowym (starania o ciążę, ciąży, straty, połogu i wczesnego rodzicielstwa).

 

Aktywna wolontariuszka Fundacji Share The Care oraz Mama Na Huśtawce i Stowarzyszenia Dwie Kreski, instruktorka harcerska, pasjonatka nauki języków obcych. W swojej wiedzy wykorzystuje ogólną wiedzę z zakresu psychologii, by dostosowywać ją z empatią do indywidualnych potrzeb osoby, której pomaga. Wspiera również w języku angielskim.