Kwalifikacje
Obszary pomocy
Dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym
Wspieranie rozwoju emocjonalnego i społecznego
Praca nad trudnościami w regulacji emocji
Terapia dla dzieci z ADHD, autyzme (ASD) i innymi wyzwaniami neurorozwojowymi
Wsparcie w radzeniu sobie z lękiem i trudnościami adaptacyjnymi
Pomoc w budowaniu pewności siebie i rozwijaniu umiejętności społecznych
Dorośli neuroróżnorodni
Diagnoza i wsparcie osób z ADHD i autyzmem (ASD)
Praca nad organizacją czasu, zarządzaniem zadaniami i motywacją
Wsparcie w radzeniu sobie z emocjami i stresem
Budowanie strategii wzmacniających mocne strony i radzenie sobie z wyzwaniami
Pomoc w rozwijaniu relacji i poprawie komunikacji interpersonalnej
Osoby w okresie okołoporodowy
Wsparcie emocjonalne dla kobiet, mężczyzn i par razem w ciąży i po porodzie
Radzenie sobie z trudnościami okołoporodowymi (baby blues, depresja poporodowa, mania i psychoza poporodowa)
Pomoc w budowaniu więzi z dzieckiem
Praca z rodzicami nad adaptacją do nowej roli
Wsparcie w przypadku straty ciąży
Wsparcie w staraniach o ciążę i kryzysie niepłodności
Praca nad traumą porodową i okołoporodową
Kursy i szkolenia
Psychologiczne aspekty czasu okołoporodowego.
Wsparcie w kryzysach okołoporodowych.
Doświadczenie aborcji i terminacji ciąży. Perspektywa psychologiczna.
"Baby Blues". Depresja poporodowa. Strata okołoporodowa.
Odstawienie od piersi z perspektywy psychologicznej.
Depresja poporodowa - jak może pomóc terapia poznawczo-behawioralna.
Jak pracować z osobami, które doświadczyły okołoporodowej starty dziecka.
Jak pracować z pacjentami z problemem niepłodności.
Trauma porodowa. Perspektywa psychologiczna.
Diagnoza ADHD u dorosłych. Wykorzystanie DIVA-5, MOXO, CVLT i różnicowanie z innymi zaburzeniami.
”Męskie” i “Kobiece” ADHD. Diagnoza i terapia dorosłych zgodna z najnowszymi wytycznymi.
Jak pracować z pacjentkami z depresją okołoporodową.
Przeprowadzenie diagnozy psychologicznej ADHD osób dorosłych z wykorzystaniem DIVA-5.
Jak być skutecznym terapeutą dla dorosłych pacjentów z ADHD.
ADHD u osób dorosłych - diagnoza różnicowa i oddziaływania terapeutyczne.
Jak prowadzić terapię par i związków nienormatywnych (jednopłciowych, poliamorycznych, osób niebinarnych i transpłciowych)?
ADHD, CHAD, a może borderline? Wskazówki do diagnozy różnicowej.
Wykształcenie
Uniwersytet SWPS, Pomoc psychologiczna, wsparcie dla par i kobiet w ciąży oraz po porodzie,
Szkoła Doktorska Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, dziedzina: psychologia,
Maja Rosińska
Psycholog, doktorantka na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, wykładowczyni akademicka, szkoleniowiec. Ukończone studia psychologiczne w specjalności "wspomaganie rozwoju" przygotowały ją do pracy z osobami na różnym etapie życia - od maleńkości po wiek dojrzały.
W Zakątku pracuje przede wszystkim z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz dorosłymi neuroróżnorodnymi i tymi w okresie okołoporodowym (starania o ciążę, ciąży, straty, połogu i wczesnego rodzicielstwa).
Aktywna wolontariuszka Fundacji Share The Care oraz Mama Na Huśtawce i Stowarzyszenia Dwie Kreski, instruktorka harcerska, pasjonatka nauki języków obcych. W swojej wiedzy wykorzystuje ogólną wiedzę z zakresu psychologii, by dostosowywać ją z empatią do indywidualnych potrzeb osoby, której pomaga. Wspiera również w języku angielskim.